سیستم هایبریدی خورشیدی،بادی

محبوب شدن و متداول شدن نصب نیروگاه های خارج از شبکه، منجر به افزایش اهمیت نیروگاه های بادی شده است.بیشتر از این بهبود بازدهی و اعتماد بالا به تکنولوژی سیستم های هایبریدی خورشیدی/بادی منجر به رشد چشمگیر این صنعت شده است.

بر اساس آمار بازار جهانی، سایز صنعت سیستم های هایبریدی بادی/خورشیدی ، در سال 2024 به 1.47 بیلیون دلار خواهد رسید. افزایش آلودگی های محیطی و کاهش منابع غیر قابل تجدید، مانند سوخت های فسیلی، دولت ها را مجبور به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و جایگزین کرده است. همچنین هزینه های اجرایی پایین به همراه افزایش تمایل برای استفاده از انرژی های پاک، منجر به افزایش حجم استفاده از سیستم های هایبریدی خورشیدی و بادی شده است.

دولت ها در سراسر جهان برنامه های مختلفی در زمینه تولید انرژی الکتریکی توسط سیستم های خارج از شبکه شروع کرده اند.آمریکای شمالی یکی از مناطقی است که به صورت پایدار و مداوم سیستم های هایبریدی خورشیدی را اجرا می کند. ایالات متحده همچنین در نظر دارد تا  سال 2024 حدود 300 میلیون دلار در زمینه افزایش مصرف انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار دی اکسید کربن سرمایه گذاری کند.؛

hybrid-solar-wind-market

حجم نصب سیستم های خورشیدی/بادی در ایالات متحده آمریکا از سال 2013 تا 2024

در این میان، آفریقا همچنین افزایش چشمگیری در زمینه نصب و اجرای سیستم های خورشیدی و بادی در هفت سال آینده خواهد داشت. نیجریه در نظر دارد که توزیع کننده اصلی در صنعت هایبرید به دلیل رفع بحران های انرژی در آفریقا باشد. همچنین استرالیا در هفت سال آینده سرمایه گذاری عظیمی در زمینه انرژی های تجدید پذیر خواهد داشت.

 انرژی های تجدیدپذیر کاربردهای زیادی در صنعت ، ساختار شهری و بخش های تجاری پیدا کرده است. دولت ها تمام تلاش خود برای کاهش و محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای انجام داده اند و این به معنی افزایش وابستگی به انرژی های تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) می باشد. در 7 سال آینده انتظار می رود که سیستم های هایبریدی خورشیدی/بادی رشد 14% را در جهان داشته باشند و افزایش نیاز به رفع محدودیت های تامین انرژی در بخش تجاری منجر به افزایش تولید الکتریسیته برای این بخش خواهد بود.

در آسیا، استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی روند مثبتی را طی کرده است و کمبود شدید منابع غیر تجدیدپذیر، دولت ها را مجبور به وضع قوانینی در جهت افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر کرده است، که در این میان کشور هند بین سالهای 2016-2024 رشد 21% را خواهد داشت.

در سال های پیش رو، سیستم های خورشیدی هایبریدی با ظرفیت تولید بالا، نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خواهند داشت و در اولویت اصلی دولت ها قرار خواهند گرفت.

لینک خبر:http://bit.ly/2JMO93g

ترجمه : مهران دهقان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *