ضوابط بهره‌مندی صنایع از برق تجدیدپذیر

در راستای تسریع در توسعه و احداث نیروگاههای تجدیدپذیر و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت و زیرساختهای موجود در صنایع کشور، مصوبه ضوابط بهره‌مندی صنایع از برق تجدیدپذیر (به جز موضوع خرید تضمینی) توسط وزیر محترم نیرو ابلاغ شد. هدف از این مصوبه همچنین کمک به تامین برق پایدار و حذف مشکلات ناشی از کمبود تولید برق در ساعات اوج پیک مصرف می‌باشد. مطابق با این مصوبه:

ساتبا موظف است برای صنایع متقاضی که مایل به تامین تمام یا بخشی از برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر هستند، پروانه احداث صادر نماید. استفاده از برق تولیدی در سایر چارچوبها و رویه های وزارت نیرو، با موافقت ساتبا بلامانع است.

توانیر موظف است طرح های اتصال به شبکه مربوطه را ظرف یک هفته

شرح وظایف سازمان توانیر بصورت زیر خواهد بود:

  • مطالعات اتصال به شبکه و نقطه نظرات اصلاحی را ظرف مدت یک هفته به ساتبا اعلام دارد.
  • تمهیدات لازم به منظور ترانزیت و تحویل برق به مشترکان در نقطه مصرف براساس میزان تولید نیروگاه انجانم نماید.

(تبصره: برق مشترکین در نقطه مصرف به میزان تولید انرژی در آن واحد صنعتی به صورت هموار از شمول قطع یا محدودیت برق مستثنی خواهد بود.)

منظور از هموار میزان توان ثابت روزانه تحویلی به مشترک در بازه زمان مورد موافقت ساتبا می باشد. این توان ثابت از تقسیم براورد تولید انرژی ماهانه نیروگاه بر تعداد کل ساعات مشمول بازه زمانی در همان ماه خواهد بود. این بازه حداقل 8 ساعت درطول شبانه روز بوده که تولید نیروگاه نیز در این بازه باید قرار بگیرد.

این قرارداد سه جانبه مابین سازمان ساتبا، توانیر و متقاضی احداث می باشد . انجام تمامی روند های قانونی و ارزیابی های فنی و اقتصادی را می توانید به شرکت رهیافت های هوشمند صدری ایرانیان بسپارید.

 

مصوبه ضوابط بهره مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاههای احداث شده توسط صنابع مصوبه ضوابط بهره مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاههای احداث شده توسط صنابع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *