شرکت رهصان؛ انرژی های تجدید پذیر

با توجه به استاندارد های بین المللی اگر میانگین انرژی تابشی خورشید در روز بالاتر از 5/3 کیلو وات ساعت بر مترمربع (3500 وات /ساعت ) باشد استفاده از مدل های انرژی خورشیدی نظیر کلکتورهای خورشیدی یا سیستم های فتوولتاییک بسیار اقتصادی ومقرون به صرفه است.در بسیاری از قسمت های ایران انرژی تابشی خورشید بسیار بالاتر ازاین میانگین بین المللی می باشد ودر برخی از نقاط حتی بالاتر از 7 تا 8 کیلو وات ساعت برمتر مربع اندازه گیری شده است بطور متوسط انرژی تابشی خورشید به سطح سرزمین ایران حدود 5/4 کیلو وات ساعت بر مترمربع است.

بهتر است بدانید تنها تابش 90 دقیقه نور خورشید به زمین می تواند انرژی زمین برای یک سال را تامیین کند.

کاهش قبض های گاز وبرق با انرژی خورشیدی:

به طور کلی 2سیستم اصلی در دستگاه های خورشیدی وجود دارد که به درون شبکه ای و بیرون شبکه ای معروف هستند این دو سیستم به منبع برق اصلی متصل می شوند. اگر ژنراتورهای خانه بیشتر از میزان مورد استفاده شما انرژی تولید کنند، حرکت مترو نوم کند می شود ومیزان برق مصرفی پایین می آید. شما می توانید به راحتی با نگاهی دقیق به میزان مصرف برق در قبض ماهانه تان این کاهش را مشاهده کنید. استفاده از انرژی خورشیدی درساختمان می تواند خانه شما راگرم کرده وتولید برق کند؛ بنابراین می شود گفت شما ملزم به پرداخت پول برق وگاز نخواهید بود.

کاهش آلودگی محیط زیست و مصرف انرژی با انرژی خورشیدی:

نصب پنل های خورشیدی روی سقف خانه شما در کاهش هزینه های برق مصرفی بسیار موثر است و نه تنها ارزش خانه شما را بالاترمی برد، بلکه به میزان قابل توجهی دی اکسید کربن هوا راکاهش می دهد.انرژی خورشیدی درکشور ما که آفتاب زیادی دارد بسیار به صرفه است.

قیمت انرژی خورشیدی:

به طور کلی قیمت انرژی خورشیدی بسته به اندازه پنل  میزان انرژی تولیدی(به واحد وات) وکشور تولید کننده آن متغییر است اما 3 مدل اصلی در پنل هایی که انرژی خورشید را به جذب می کنند دیده می شود: مونوکریستال، پلی کریستال  و ترکیبی.

هزینه نگهداری پایین:

سیستم های خورشیدی به طور معمول هزینه نگهداری پایینی دارند. تنها اقدام لازم تمیز ماندن صفحات خورشیدی می باشد که باتوجه به شرایط آب وهوایی هر منطقه زمان بندی آن مختلف می باشد اکثر سازندگان سولار پنل ها گارانتی 30-20 ساله ای را برای محصولات خود در نظر می گیرند. همچنین دلیل ثابت بودن پنل ها میزان اصطحکاک در آن ها بسیار پایین است.

یکی از مزیت های بزرگ سلول های خورشیدی بخصوص برای کشور های خشکی مانند ایران نیاز نداشتن به آب برای تولید برق است با توجه به کاهش منابع آب کشور در سال های اخیر وقرار گرفتن شرایط آب بسیاری از استان ها در وضعیت تنش آب و بهره مندی بیشتر استان ها از نعمت تابش آفتاب، تغییر الگوی مصرف انرژی به سوی استفاده بیشتر از منابع انرژی خورشیدی باید در دستور کار قرار بگیرد

.

مناطق آفتاب خیز ایران  جولانگاه تولید برق:

کارشناسان صنعت برق وانرژی معتقدند که ایران در طول یک سال خورشیدی دارای بیش از 300 روز آفتابی یابه عبارت دیگر،  به طور متوسط دارای حدود 2800 ساعت خورشیدی است؛امری که سرمایه گذاری در آن می تواند زمینه ساز تحولی بنیادی در اقتصاد انرژی کشور والبته زدودن چهره آلودگی از شهرهای ایران ازجمله شهرهای تهران، خوزستان، مشهد و….باشد

ایران از نظر شدت مصرف انرژی، 5/2 برابر متوسط جهانی و10 برابر کشور های اروپایی شدت مصرف انرژی دارد به همین خاطر به نظر می رسد توسعه انرژی های نو در کشور می توانند در حل بسیاری از مشکلات مربوط به اقتصاد انرژی ومشکلات اجتماعی وبهداشتی موثر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *