نیروگاه خورشیدی صد کیلووات چناران

نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات چناران

نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات چناران

نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات چناران

با توجه به قیمت خرید انرژی تولیدی و با توجه به قیمت تمام شده، نیروگاه خورشیدی صد کیلووات به عنوان مناسب ترین ظرفیت نامی به منظور سرمایه­ گذاری شناخته می­شود. بر این اساس نیروگاه خورشیدی متشکل از 320 عدد پنل پلی­ کریستال 315 وات شرکت JA Solar و با استفاده از دو اینورتر 50 کیلووات شرکت Kaco در شهر چناران، نصب گردید. نیروگاه خورشیدی مورد نظر در مدت زمان 25 روز بر روی زمین نصب و به شبکه سراسری اتصال گردید. پیش­ بینی می­شود که سود سالیانه این پروژه بیش از دو برابر سود بانکی بوده و در مدت کمتر از چهار سال بازگشت سرمایه صورت پذیرد. ؛

پنل خورشیدی استفاده شده در این نیروگاه خورشیدی پنل  خورشیدی JA Solar می باشد. اینورتر خورشیدی استفاده شده در نیروگاه خورشیدی اینورتر خورشیدی SMA می باشد.

نیروگاه های خورشیدی شامل سه بخش اساسی می باشند.

بخش اول پنل خورشیدی که بیش از 60 درصد قیمت نیروگاه برق خورشیدی می باشند.

بخش دوم اینورتر خورشیدی است که تنها بخشی که امکان سوختن دارد همین بخش می باشد .

بخش سوم سازه خورشیدی می باشد. که این بخش به صورت کامل توسط شرکت رهصان (رهیافت های هوشمند صدری ایرانیان) بومی سازی شده است.

درآمد نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات ماهانه بیش 15 میلیون تومان می باشد که هر دو ماه یک بار توسط شرکت های توزیع شهرستان ها به حساب مشترک واریز می گردد. درآمد نیروگاه خورشیدی هر ماه با توجه به نرخ تورم که توسط هئیت وزیران اعلام می گردد تعدیل می شود این نرخ در حال حاضر از سال 96 به سال 97 حدود 23 درصد می باشد

شرکت رهیافت های هوشمند صدری ایرانیان (رهصان) با نصب بیش از 700 نیروگاه خورشیدی در سال های اخیر یکی از بزرگترین پیمانکاران نیروگاه خورشیدی در مشهد و کل کشور می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *